ЄВРОПЕЙСЬКИЙ КОДЕКС КРАЩОЇ ПРАКТИКИ


Кодекс найкращої практики в оренді автомобілей

1. Зміст

Цей Кодекс містить стандарти поведінки в галузі оренди автомобілів.

Його мета - забезпечити, щоб клієнт, який отримує послуги з оренди від провідної компанії з оренди автомобілів (надалі "Компанія"), також отримував від неї сервіс найвищого рівня та інтегрованості.

2. Стандарти поведінки

2.1. До Бронювання

Компанія повинна забезпечувати, щоб вся її реклама не містила неправдивих чи оманних заяв, щоб її тарифи рекламувалися прозоро та що умови її роботи є чіткими та визначеними.

Веб-сайт Компанії (якщо є) повинен надавати відвідувачу всю відповідну інформацію чітко, визначено, структуровано, доступно та зрозуміло. Він також повинен надавати детальну інформацію щодо різних типів страхового покриття, що пропонується.

2.2. Бронювання

Під час бронювання Компанія повинна проінформувати клієнта щодо всіх деталей бронювання в чіткій, простій та вичерпній формі для того, щоб уникнути того, що пізніше будь-яка оплата може наголошуватися клієнтом такою, що була прихованою, неочікуваною чи нечесною.

Компанія повинна надати інформацію стосовно застосовуваних тарифів та різних типів можливого покриття.

Компанія повинна пояснити клієнту, що включає орендна ціна та обставини, за яких ця ціна може змінюватися до моменту поставки автомобілю.

Орендна ціна має включати в себе всі обовязкові сплати, податки та страхування.

Компанія має гарантувати, що клієнт повністю ознайомлений під час резервування, про штрафні санкції (якщо такі є) за скасування бронювання чи неявку.

В кінці процесу бронювання, Компанія повторить всі деталі бронювання, зазначить тарифи та підтвердить статус.

Компанія гарантує, що кожне бронювання має унікальний код, що дає можливість легко відстежити в будь-який час умови підтвердженого бронювання.

2.3. Оренда

2.3.1. Договір оренди та обовязки Компанії інформувати

Компанія гарантує, що тарифи та умови, зазначені в договорі оренди, ті самі, що зазначались клієнту під час бронювання. Будь-які умови, що прямо не були названі клієнту під час бронювання, не можуть бути використані для клієнта.

Компанія покаже клієнту точні межі застосовного стандартного покриття та/чи страховий поліс та проінформує про різноманітні необовязкові страхування чи покриття (якщо такі є), на які можливо погодитися, ціни та межі на них. Для кожного випадку Компанія пояснить фінансову відповідальність клієнта, в разі якщо клієнт пошкодить транспортний засіб чи його викрадуть.

Далі Компанія пояснить клієнту інші сплати, що потенційно можуть з’явитись (а також пояснить, яким чином вони рахуються та сплачуються), особливо ті, що стосуються:

  • оренди спеціального обладнання (наприклад, дитячого сидіння) чи послуг;
  • заправки;
  • перепробіг;
  • оренда в одну сторону;
  • додатковий водій (водії);
  • молодий водій (водії);
  • аеропортові та ін.збори;
  • повернення транспортного засобу поза межами станції;
  • повернення транспортного засобу із запізненням чи в неробочі години;
  • плата за паркування чи за проїзд;
  • пошкодження транспортних засобів.

В додаток, має надаватися інформація:
  • де та коли повертати транспортний засіб (точні години роботи відповідного офісу);
  • що робити у випадку аварії, поломки чи крадіжки транспортного засобу;
  • можливість оренди в одному напрямку;
  • обмеження та умови повернення транспортного засобу на іншу станцію, в іншій країні, поза станцією, в неробочий час;
  • можливі вікові обмеження та обмеження відповідно до водійського посвідчення;
  • можливі обмеження пересування по певній території чи країні;
  • можливі обмеження пробігу;
  • тип палива;
  • політика повернення палива та доступні клієнту можливості;
  • інші умови та обмеження, що відносяться до даного транспортного засобу.

Компанія пояснить клієнтові значення депозиту (готівкою чи платіжним ордером) та передплати (якщо така є), методи оплати, що можливі при поверненні транспортного засобу. Компанія надасть можливість клієнту заплатити готівкою рахунок за оренду.

Компанія приверне увагу клієнта на те, що якщо оплата оренди здійснюватиметься кредитною карткою, клієнт, підписуючи договір, уповноважує Компанію доручати всі суми, що витікатимуть з договору, на рахунок картки.

Інформація та пояснення має бути чітким, точним, зрозумілим та відповідно задокументованим. Корпоративний жаргон повинен виключатись.

Копія підписаного договору оренди має надаватися клієнту.

2.3.2. Стан транспортного засобу

Компанія гарантує, що транспортний засіб, наданий клієнтові, в безпечному, чистому та придатному стані. Для цього, Компанія налаштує транспортний засіб у відповідності до стандартів, рекомендованих виробником та, на додачу, проводитиме перевідку стану тих частин, що мають важливе значення для безпечної роботи транспортного засобу так часто, як це необхідно.

На початок оренди транспортного засобу, в ньому мають бути всі документи та приладдя, які вимагає законодавство (наприклад, аптечка та інші.).

Компанія надасть клієнту доорендний письмовий оглядовий звіт, що містить внутрішній та (якщо можливо) зовнішній опис транспортного засобу та відображає всі існуючі пошкодження. Зазначений звіт також містить опис переносних приладь, що містяться на/в транспортному засобі. Компанія вітає бажання клієнта провести огляд транспортного засобу та повідомлення компанії про неточність доорендного звіту огляду до від’їзду.

Компанія запропонує клієнту свою допомогу для ознайомлення з базовими операціями та використанням транспортного засобу.

Після повернення транспортного засобу, Компанія огляне транспортний засіб в присутності клієнта та підготовить письмовий пост-орендний звіт.

Вищезазначений звіт визначить нові пошкодження та невистачаючі приладдя (якщо є) та буде підписаний клієнтом, який отримає копію.

Якщо пост-орендний звіт не може бути проведений в присутності клієнта, Компанія відправить детальний пост-орендний оглядовий звіт клієнту, в разі якщо є нові пошкодження або зниклі приладдя, за які буде виставлено рахунок.

3. Виставлення рахунків

Тарифи, визначені в рахунку, мають відповідати тим, що зазначені в договорі оренди або оговорені з клієнтом під час оренди, окрім випадків, коли умови змінювались під час оренди транспортного засобу за згодою сторін та погоджено сторонами в договорі.

Рахунок має бути розбитим по кожній оплачуваній позиції та повинен чітко відображати причину тих чи інших позицій та метод, застосовний для їх розрахунку.

По можливості, рахунки клієнта мають бути закриті в присутності клієнта при поверненні транспортного засобу.

В разі, коли це неможливо, Компанія відправить детальний звіт по нарахованим сумам. Вищезазначений звіт має відображати порядок дій, в разі якщо клієнт матиме сумніви. Він має бути надісланий якомога скоріше клієнту, для того щоб уникнути пізднього оскарження нарахованих сум.

4. Захист данних

Компанія вестиме особисті данні клієнтів, які зберігатимуться відповідно до прийнятих норм захисту даних в кожній країні.

5. Юридичні права

Ніщо в даному кодексі не обмежує, чи не має метою обмежити, права позивача на захист через суд.