Асоціація лізингодавців інформує про вплив COVID-19 на ринок автопрокату України

Business documents


Українське об’єднання лізингодавців, що має слоган “Голос лізингу та автопрокату України”, інформує про стан ринку короткострокової оренди авто.

Аналіз ситуації свідчить, що введення карантинних заходів справило значний негативний вплив на розмір автопарку компаній. У березні 2020 року у порівняні з аналогічним періодом минулого року автопарк більшої кількості компаній зріс – від 12 до 35%. Це свідчить про те, що за відсутності карантину, 2020 рік був би роком зростання ринку автопрокату України. Проте уже в квітні зростання повністю зупинилося, а деякі компанії натомість показали значне зменшення розміру автопарку – до 30%. Одна з компаній вказала падіння кількості клієнтів на 85-90% у порівнянні з березнем-квітнем 2019 року.

Карантин також сильно вплинув на співвідношення іноземних та вітчизняних користувачів. Якщо раніше, воно було в середньому на рівні 70-80% – іноземці, а 20-30% – українці, то зараз переважну частку складають саме українські клієнти – більше 90%.

Що стосується пунктів прокату, то на період введення карантинних заходів їх число практично не зменшувалась, проте не працювали пункти у аеропортах, а інші – показали помітне зменшення кількості замовників.

Значна частина компаній ввела заходи, спрямовані на зменшення особистих контактів: віддалену роботу,  виїзд співробітників по запитам клієнтів, підготовку документів без присутності замовника. Також автопрокатники змінили процедуру приймання-передачі автомобіля, максимально враховуючи рекомендації МОЗ: використання індивідуальних засобів захисту, дезінфекції, дотримання дистанції тощо. Проте, жодна з компаній не впровадила онлайн підписання договорів, переважно через причини законодавчого характеру.

 Різке скорочення попиту спонукало автопрокатні компанії зменшувати ціни на свої послуги. Таке падіння склало від 20 до 40% при середньому значенні приблизно 30-35%.

Що стосується прогнозів на найближчі кілька місяців, то більшість  учасників ринку і надалі передбачає значне падіння обсягів продажів: від 30 до 50 відсотків від рівня 2019 року.

Аналітики прогнозують, що відновлення ринку автопрокату може початися не раніше весни 2021 року.