– Яким чином введення утилізаційного збору вплинуло на обсяг імпортованих в Україну автомобілів?

Напередодні введення утилізаційного збору, обсяг імпортованих в Україну автомобілів за серпень місяць 2013 року, за даними Міністерства доходів і зборів України склав 47 тисяч одиниць, що на 77 % більше показника аналогічного періоду 2012 року. Дані за вересень місяць ще не доступні, але прогнозується значне зниження кількості імпортованих автомобілів у вересні, тому що ажіотаж серпня місяця викликаний очікуванням введення утилізаційного збору. Сьогодні автосалони мають у своєму арсеналі хороший запас модельного ряду автомобілів, які були імпортовані ще до прийому утилізаційного збору і доступні в продажу за старою ціною. Це дозволяє автодилерам, спільно з фінансовими партнерами пропонувати Лізингоодержувачам спеціальні пропозиції. Наприклад, в рамках однієї з спец. пропозицій VAB Лізинг, лізинг автомобіля FORD Focus доступний від 95 грн. на день, а лізинг автомобілів TOYOTA зі ставкою від 0% річних і багато інших пропозиції.

– Як введення утилізаційного збору відбилося на обсягах продажів нових і старих автомобілів, зокрема, на придбанні їх у лізинг?

Відносно придбання автомобілів у лізинг, дані Асоціації «Українське об’єднання лізингодавців» та Нацкомфінпослуг показують збільшення кількості укладених договорів лізингу на 56% у 2-му кварталі 2013 року порівняно з 1-м кварталом 2013 року, що може бути пов’язано, в тому числі, і з інформацією про введення утилізаційного збору.
У компанії VAB Лізинг, зокрема в серпні місяці, під час очікування введення в дію нового Закону, максимальною популярністю користувалися вже діючі спільні програми з автовиробниками, такі як: CITROЁN LEASING, RENAULT LEASING, PEUGEOT LEASING і NISSAN LEASING. Умови за даними програмами дозволяють купувати автомобілі з авансом від 0%, без довідки про доходи, за ставками від 0% у гривні і терміном до 7 років.

– На які сегменти авторинку введення утилізаційного збору справила більший вплив – на бюджетний або на преміум? Чому?

Однозначно, введення утилізаційного збору підігріло обидва сегмента, але як показала практика ні криза, ні мита не чинять катастрофічного впливу на преміум – сегмент. А бюджетні автомобілі, де сума утилізаційного збору може доходити до 7-10% від вартості автомобіля в більшій мірі схильні до ринкових хвилювань, викликаними інформацією про можливе підвищення ціни. Погодьтеся, якщо оцінювати запланованість покупки, то в бюджетному сегменті вона набагато вища і люди усвідомлено відкладають кошти на придбання автомобіля мрії. А за наявності інформації про можливе швидке підвищення ціни люди збирають всі сили, займають у знайомих гроші, використовують доступні фінансові інструменти, щоб до подорожчання придбати автомобіль. І тут на допомогу буде послуга лізингу, яка допоможе зробити автомобіль доступнішим і не бути залежним від настроїв на ринку.

– Які аспекти нововведення найбільше вплинули на ринок : подорожчання автомобілів , незрозумілі механізми оплати збору і т.д.?

Кожен з цих аспектів в певній мірі вплине на ринок. У короткостроковій перспективі більший вплив , швидше за все , нададуть невизначені механізми оплати . А от щодо впливу подорожчання автомобілів – зможемо проаналізувати зміни як мінімум місяця через 2 , коли будуть підведені підсумки роботи після вступу в дію нових законів і при стабілізації ситуації.