1. За рахунок чого лізингові операції можуть бути більш привабливими для банків у порівнянні з кредитами (в плані прибутковості): за рахунок більш дешевих ресурсів в іноземній валюті/ за рахунок спільних програм фінансування з виробниками обладнання/транспорту, які все частіше зустрічаються на ринку?

Унікальної переваги лізингу, як фінансовій послузі надають спільні програми з автовиробниками. Спільні програми VAB Leasing і автовиробників: Renault Leasing, Citroёn Leasing, Peugeot Leasing і Nissan Finance дозволяють купувати автомобілі по максимально низьким ставкам – від 2,5% річних в гривні і від 0% річних у валюті. Порівнюючи кредит і послугу лізингу ми звертаємо увагу на мінімальні першочергові витрати – оплата авансу від 20% тільки за вартість авто (без додаткових витрат на реєстрацію, КАСКО і т.п.).
Лізингові операції більш привабливіші для банка в порівнянні з кредитами, тому що є додаткова гарантія повернення кредитних засобів і виплати відсотків за рахунок власних засобів лізингової компанії не залежно від вчасності сплати лізингоотримувачем платежів по договорам лізингу.
Типова проблема, з якою зіштовхуються Банки при кредитуванні – неповернення кредитних засобів. З цієї точки зору лізингові операції вигідніші, тому що цей ризик мінімізується за рахунок джерела погашення кредиту і виплати відсотків, якими являються лізингові платежі по договорам лізингу. Проведення лізингових операцій забезпечує наявність ліквідного залогу на суму, що перевищує розмір заборгованості по кредитній лінії.
Лізингова компанія здійснює ефективний контроль за технічним станом предмета застави, включаючи: контроль проходження технічного обслуговування в терміни, що передбачені виробником, дотримуючись правил експлуатації, контроль за страхуванням об’єкту лізингу на протязі всього терміну договору лізингу і супроводження страхових випадків, що гарантує гарний технічний стан заставного майна для Банка.

2. Які Ваші прогнози на зміну попиту і пропозиції на ринках лізингових послуг в 2013 році? Чи можна очікувати значного росту об’ємів операцій в цих сегментах ринку?

В 2009  році був пік падіння продажів на ринку лізингових послуг – усі лізингові компанії реалізували всього 2,5 млрд. грн. З 2010 року обсяг ринку зростає практично в двічі. В 2013 році ми очікуємо збільшення росту продажів не менше ніж на 15%. Поки ще немає офіційної статистики 1-го півріччя, але можу сказати, що прогнозні очікування будуть, не тільки досягнуті, але і перевищать плановані показники.
Продовжать свій розвиток спільні програми з виробниками в різних галузях. Учасники лізингового ринку будуть зацікавлені спростити оформлення лізингових угод для явної переваги перед банківським кредитуванням по швидкості і зручності.
Лізингові компанії зроблять акцент на розвитку фінансового лізингу для фізичних, а також на оперативний лізинг, в тому числі і на коротко- і середньострокову оренду автомобілів для сегмента малого і середнього бізнесу.