УЗ оновлює свій парк напіввагонів, який зношений вже на 90%

Щоб не втратити ринок вантажоперевезень через надмірно застарілий рухомий склад, Укрзалізниця до кінця поточного року планує оновити парк напіввагонів (найбільш затребуваних вантажних вагонів).

Як відомо, саме транспортування вантажів приносить основний дохід залізничній галузі та дозволяє з року в рік перекривати збитки від пасажирських перевезень. Тому будь-яке скорочення на цьому ринку (через падіння обсягу перевезень або списування рухомого складу через фізичне старіння) автоматично позначається на діяльності всієї системи залізничних перевезень.

До кінця поточного року відомство отримає 5 тисяч напіввагонів з використанням механізму фінансового лізингу та ще 795 – за кредитні кошти ЄБРР.

3 тисячі напіввагонів будуть поставлені на держпідприємство “Укрспецвагон” (Український державний центр з експлуатації спеціалізованих вагонів”) і 2 тисячі – на Дарницький вагоноремонтний завод. Ці держпідприємства знаходяться в підпорядкуванні Укрзалізниці – зазначають у відомстві.

За інформацією прес-служби Укрзалізниці, на Донецькій залізниці планують придбати 795 піввагонів за кредитні кошти ЄБРР. Закупівля буде проведена згідно з тристоронньою угодою “Проект оновлення рухомого складу – закупівля вантажних напіввагонів”, укладеною між Донецькою залізницею, Укрзалізницею та ЄБРР. Нагадаємо, в минулому році за кошти ЄБРР на Донецькій залізниці закупили 180 напіввагонів.

 В інтерв’ю агентству “Інтерфакс-Україна” перший заступник генерального директора УЗ Микола Сергієнко розповів, що в галузі обрано курс на заміну зношеного парку та придбання нового рухомого складу. Така стратегія є ефективнішою, ніж продовження терміну служби напіввагонів за допомогою капітально-відновлювальних ремонтів. За словами Миколи Сергієнка, на відновлення напіввагонів доводиться витрачати значні кошти, а служить відремонтована техніка всього кілька років.

 За інформацією УЗ, на піввагони нової будівлі виготовляються у відповідності з технічними вимогами відомства; у них будуть більш тривалі терміни експлуатації в проміжках між ремонтами – до 3 років. Серед переваг – зменшення ризику сходження напіввагонів з рейок. Проте близько 6 тисяч нових напіввагонів не можуть суттєво вирішити проблему оновлення вантажного парку, оскільки велика кількість залізничної техніки потребує списання.

У своєму інтерв’ю Микола Сергієнко також відзначив високий рівень зношеності піввагонів – 89% парку. Сергієнко підкреслив, що через закінчення нормативного строку служби до кінця поточного року 18 тисяч вантажних вагонів будуть виключені з експлуатаційного парку, зокрема, будуть списані 7 тисяч піввагонів. Сьогодні вантажний парк УЗ становить більше 121 тисячі вагонів, з них 56 тисяч – напіввагонів.

ТСН