Асоціація лізингодавців України закликала Міністерство внутрішніх справ України вирішити проблеми, спричинені впровадженням автофіксацій ПДР, а саме покладення покарання не на порушника правил дорожнього руху, а на власника автопарку чи директора компанії-лізингодавця.
Не дивлячись на те, що минув майже рік, проблеми не вирішено до сьогодні. Спільнота лізингодавців провела десятки робочих груп і нарад спільно з представниками ГСЦ та МВС, ініціювала ряд змін до Постанови №1197, але це так і не дозволило учасникам ринку стати повноцінними користувачами Е-водія та внести 30 тис. клієнтів до бази.
У зв`язку з цим, більша частина штрафів за перевищення швидкості на автошляхах почала покладатися на осіб, які не вчиняли таких дій, а в деяких випадках, і зовсім не мали прав управління транспортним засобом. Їм достатньо бути лише директором підприємства, яке володіє автомобілем або автопарком, і вже вони відповідальні перед державою за те, чого ніколи не скоювали. Як наслідок – внесення в Реєстр боржників, обмеження прав і свобод, арешт власного майна та рахунків.
Теоретично, програма автофіксацій передбачала внесення клієнта – належного користувача до бази даних, із покладенням на нього наступної відповідальності, але на практиці зробити це неможливо, коли мова йде про бізнес. По юридичним особам – повністю, а по клієнтам-фізичним особам за весь час дії системи вдалося з величезними труднощами внести не більше 5% користувачів наших автопарків. Тож слід визнати, що концепція практично нефункціональна.
Для вирішення зазначеної проблеми, Асоціація лізингодавців просить Міністерство внутрішніх справ:
1.Покращити функціональність технічно-програмної складової.
- Розробити окремий інтерфейс призначення належного користувача для юридичних осіб.
- Збільшити швидкість оброблення поданих запитів і зняття обмежень щодо розміру файлу при подачі заявки та пакету документів в електронному кабінеті водія.
- Впровадити функціонал для внесення юридичної особи в якості належного користувача, яка користуються ТЗ, а не її керівника.
2.Напрацювати зміни до нормативів, передбачених Порядком № 1197 від 14.11.2018 року, а саме:
- Внести зміни до Порядку № 1197, відповідно до якого, якщо ТЗ переданий у користування юридичній особі, то в якості належного користувача має реєструватись саме юридична особа, яка користуються ТЗ, а не її керівник.
- Відмінити вимоги щодо наявності та заповнення у заяві даних про посвідчення водія, при внесенні відомостей про НК фізичну особу – лізингоодержувача/ орендаря/наймача, та внести відповідні зміни до абзацу 2 пункту 4 Порядку № 1197 та до Додатку 5 до Порядку №1197.
- Скоротити перелік документів, що вимагається при подачі заявки для внесення належного користувача, який користується ТЗ на підставі договору фінансового/ оперативного лізингу та внести відповідні зміни до п. 34 Порядку №1197.
- Вдосконалити форму заяви, для реалізації внесення в одній заяві щодо одного НК декількох ТЗ (реєстрація пулом).
Також, об`єднання лізингодавців просить Міністерство внутрішніх справ підтримати нещодавно зареєстрований законопроект про внесення змін до Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» щодо відповідальності юридичних осіб (№5717), який має передбачати покладання адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, відповідно до ст.142 КУпАП, безпосередньо на власника транспортного засобу. Під власником транспортного засобу розуміється фізична або юридична особа, за якою зареєстрований транспортний засіб.
Вкотре наголошуємо, що Асоціація готова долучатися до напрацювання нормативної бази та виступати майданчиком для публічних обговорень проблем і пошуку шляхів їх вирішення.