Асоціація лізингодавців України звернулася до Віце-прем’єр-міністра — Міністра цифрової трансформації України, Андрія Федорова, а також поінформувала Міністра внутрішніх справ України, Арсена Авакова, Міністра юстиції України, Дениса Малюську та Голову Національного банку України, Кирила Шевченка, щодо порушення прав людини, спричинених запровадженням авто-фіксацій порушень ПДР, і незадовільною роботою «Електронного кабінету водія».
В 2020 році в країні було запроваджено систему автоматичної фото- та відео-фіксації порушень правил дорожнього руху, задля зменшення травматизму та смертей на автошляхах. Система передбачала покладення покарання на порушника таких правил, із метою упередження їх девіантної поведінки у майбутньому.
Проте, зогляду на специфіку вітчизняного законодавства, половина штрафів за адміністративні порушення на автошляхах почала покладатися на осіб, які не лише не вчиняли будь-яких правопорушень, а, в деяких випадках, й зовсім не мали посвідчення водія. Достатньо бути лише директором фірми, яка володіє автомобілем або автопарком – і ти вже винуватець за всіх своїх клієнтів.
Тож, всі керівники лізингових компаній України, перевізників, банків і подібних структур, за кілька днів від початку автофіксацій та до сьогодні перетворилися на злісних правопорушників із тисячами штрафів на своє ім’я. Вони почали відповідати перед державою власними коштами та майном за правопорушення, які не вчиняли.
Але і це ще не все. Внаслідок недосконалості автоматизованої системи автофіксацій, частина штрафів губиться по дорозі, або відправляється на хибні адреси, і тоді для поліції вони виглядають як непогашені. Після чого негайно настають вкрай несприятливі наслідки для таких керівників – проти них порушується виконавче провадження, вони потрапляють у реєстр боржників та отримують весь набір обмеження прав і свобод, притаманних цьому статусу.
Безумовно подібна ситуація є абсурдною та несправедливою. Вона створює соціальну напругу на ринках, підриває авторитет топ-менеджерів міжнародного рівня, негативно впливає на репутацію країни та її бізнес-клімат, знижує місце в рейтингу ділової сприятливості Doing Business, тощо.
Від імені ринку лізингу та автопрокату України, Асоціація лізингодавців закликає профільні міністерства та регулятора ринку долучитися до вирішення даної проблеми та невідкладно покращити функціональність технічно-програмної складової системи Е-водія, а також вдосконалити нормативи Постанови КМУ № 1197 , якими вона регулюється.
Крім того, ринки просять всі задіяні Міністерства підтримати нещодавно зареєстрований законопроект про внесення змін до Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» щодо відповідальності юридичних осіб (№5717).
Асоціація лізингодавців України готова експертно включатися на всіх етапах і виступити майданчиком для обговорення проблемних питань.