Київрада надала дозвіл КП «Київпастранс» на укладення договору фінансового лізингу для придбання 200 нових автобусів.
«Це надзвичайно важливе рішення, яке дасть змогу закупити 80 автобусів великої місткості (довжиною не менше 11,9 метри) та 120 – особливо великої (не менше 18,5 метри). Строк лізингу – 36 місяців від дати підписання першого акту приймання-передачі, але не пізніше 31 грудня 2023 року. Вартість лізингу – до 50 млн 720 тис. євро з урахуванням ПДВ у гривневому еквіваленті за офіційним курсом гривні до євро, що встановлюватиметься Національним банком України на дату поставки кожного окремого автобусу. Авансовий платіж – не більше 20% від вартості предмета фінансового лізингу з урахуванням ПДВ. Компенсація відсотків – не більше 11,5% річних», – повідомив на сесії перший заступник голови КМДА Микола Поворозник.
За його інформацією, на сьогодні в Києві є надвелика потреба в автобусах. Адже значну кількість рухомого складу КП «Київпастранс» становлять автобуси, термін експлуатації яких – понад 10 років. Зношеність автобусного парку комунального підприємства складає 75,2%. Разом із тим, завданнями Стратегії розвитку м. Києва до 2025 року передбачено зниження зношеності до рівня не більше 25%.
Для належних перевезень пасажирів заплановано придбати автобуси із такими загальними характеристиками:
доля низького рівня підлоги 100%;
пристосовані для обслуговування всіх пасажирів, у тому числі осіб з інвалідністю (майданчик для розміщення і фіксації крісла колісного в кожному автобусі, аппарель або відкидний пандус у дверях для заїзду крісла колісного не менше одного);
дизельні, відповідність екологічним стандартам не нижче EURO-5;
кабіна відділена від салону перегородкою, що розділяє передні двері на дві частини;
обладнані кондиціонерами салонів і кабін;
мають сертифікати типу завершеного виробництва, виданого уповноваженим органом України та сертифікати відповідності завершеного виробництва, виданого уповноваженим органом виробника;
обладнані кабелями для встановлення системи позиціонування та автоматизованої системи проїзду (АСОП, АСДУ).
Нагадаємо, що з урахуванням бюджетних обмежень, фінансовий лізинг на сьогодні є єдиним інструментом оновлення рухомого складу КП «Київпастранс». ПАТ АБ «Укргазбанк», 94,94% акцій якого належать державі, запропоновало найбільш вигідні умови фінансового лізингу.
За рішенням Київради, КП «Київпастранс» має погодити нові фінансові зобов’язання із ЄБРР. Також Департаменту транспортної інфраструктури КМДА доручено при подані бюджетних запитів до проектів бюджету міста на 2021-2024 роки включати до них потребу в коштах для відшкодування вартості лізингу.