Більше SUV, більше люксових і великих автомобілів. AUTO-Consulting порівняв показники продажів нових автомобілів в Україні за 2017 і 2018 року.
За даними AUTO-Consulting, в Україні, в порівнянні з минулим роком зросли продажі комерційного транспорту. Причому, виросли значно – майже на 15%. І це – хороший показник. Адже раз розвивається бізнес, якому необхідний новий комерційний транспорт, значить – розвивається економіка країни.
По легкових автомобілях цифри не такі оптимістичні. За 11 місяців нинішнього року їх продажі зросли менше, ніж на 1%. Стагнація. Але це теж добре, що хоч не падіння.
Чомусь потрапили в немилість преміальні автомобілі. Їхні продажі за даними AUTO-Consulting, в порівнянні з минулим роком скоротилися на 8,5%. І можна було б сказати, що українці стали жити бідніше, тому і менше купують преміальних авто. Але ж це не так адже продажі ще більш дорогих автомобілів класу Luxury виросли більше, ніж на 15%. І це більше, ніж зростання в сегментах Low Cost (+ 7%) і Volume (+ 5%) разом узятих. Тобто, наші співгромадяни фактично розлюбили преміальні авто на користь люксових.
Якщо говорити про класи автомобілів, тут також є зміни смаків в порівнянні з минулим роком. За даними AUTO-Consulting, на відміну від європейських тенденцій, наші співгромадяни поки не перейнялися мінімалізмом. І поняття «маленький зручний міський автомобіль» не втілилось в реальних покупках в 2018-м. Навпаки: у порівнянні з минулим роком, малюків А-класу купили менше на 28%, а авто класу В – на 7% менше. ПРоте зросли продажі більших автомобілів класів С, D, E. Хоча, традиційно, В- і С-класи залишаються в нашій країні наймасовішими.
За даними AUTO-Consulting, новим автомобілям класу А в 2018-му на ринку належить 1%, класу В – 25%, класу С – 50%, класу D – 11%, класу Е – 12%, класу F – 1%. Тобто – симпатії наших співгромадян до найбільших і до найменших авто – однакові.
Якщо говорити про типи автомобілів, то тут тренди минулого року тільки посилилися. У порівнянні з 2017-м, за даними AUTO-Consulting, симпатії українських автомобілістів стали менше до авто всіх типів, крім одного. Якого? Щоб вгадати, навіть не потрібно двох спроб. Досить однієї. Це – SUV. У порівнянні з минулим роком, їх продажі зросли майже на 8%. І сьогодні, за даними AUTO-Consulting, частка SUV на українському ринку перевалила за 60%! Тепер середньостатистичний новий автомобіль в Україні – це вже не седан С-класу, як в минулі роки, а – кросовер C-SUV.
А більше за всіх втратили шанувальників MPV. У порівнянні з минулим роком – мінус майже 65%. Власне вони стали першими, кого з’їли SUV. Сьогодні частка MPV на вітчизняному ринку зрівнялася з часткою такого типу авто, як пікап. І у одних, і в інших – по 1%.
Трохи втратили в порівнянні з минулим роком купе і легкові авто. Це, відповідно, мінус 1% і мінус 5%. Частка традиційних легкових авто в цьому році скоротилася на українському ринку до 37%.
В європейських країнах зростання сегменту SUV вже практично зупинилось. І його частка там значно менше, ніж в Україні. Очікувати, що те саме найближчим часом відбудеться і у нас, не доводиться. Стан наших доріг зобов’язує українських автомобілістів бути готовими до будь-яких несподіванок. І саме SUV демонструють в цьому плані найбільшу захищеність.
Джерело: http://www.autoconsulting.com.ua