До порядку денного 8 сесії Верховної Ради України внесений довгоочікуваний Проект Закону 8500 “Про внесення зміни до статті 21 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо обов’язків підприємств, установ і організацій з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації.
Сказати що пропоновані зміни довгоочікувані учасниками ринку – то нічого не сказати. Прийнятий на швидку руку у 2014 році Закон України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” містить велику за обсягом статтю 21 «Обов’язки підприємств, установ і організацій» де на підприємства покладаються довгий перелік зобов’язань, зокрема абзац 17(!):
«У разі реєстрації (перереєстрації), переобладнання чи зняття з обліку транспортних засобів, які можуть бути призначені для доукомплектування Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, подавати до відповідних органів та підрозділів, що згідно із Законом України “Про дорожній рух” ( 3353-12 )здійснюють державну реєстрацію та облік транспортних засобів, документи з відміткою районного (міського) військового комісаріату про постановку їх на військовий облік (зняття з військового обліку).
Хоча війскомати мають технічну можливість «бачити» базу реєстрацій ГСЦ МВС, багато комісарів взяли «відмітку» в оберт, значно ускладнюючи життя організованих учасників ринку. Замість того щоб підключитись до бази МВС, весь облік від початку ведеться в паперовому вигляді, зайве говорити про те що інформація фізично не виходить за межі конкретного військомату, не може бути консолідована і ніяк не працює на обороноздатність країни.
І ось нарешті зміни до статті 21 таки потрапили до порядку денного Верховної Ради. Процитуємо офіційну пояснювальну записку за підписами народних депутатів:
…Зазначене створює додаткове навантаження на підприємства, установи і організації, збільшує час на збір документів, необхідних для проведення державної реєстрації транспортних засобів.
Водночас, в умовах розвитку інформатизації державних органів, існує можливість безпосереднього отримання районними (міськими) військовими комісаріатами необхідної інформації з реєстрів Міністерства внутрішніх справ.
З огляду на викладене втрачає свою актуальність вимога, встановлена абзацом сімнадцятим частини першої статті 21 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
З урахуванням викладеного проектом акта передбачається скасування норми щодо подання підприємствами (установами і організаціями) до територіальних органів Міністерства внутрішніх справ довідку з відповідними відмітками районних (міських) військових комісаріатів для проведення реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів.
Що ж, побажаємо Законопроекту 8500 бути прийнятому якомога швидше а «відмітці» піти на смітник історій винахідливих комісарів.