«10 запитань» до Scania Credit Ukraine

Інтерв’ю з Дмитром Панченко – директором компанії Scania Credit Ukraine.

Питання 1. Історія створення, основні послуги та особливості компанії Scania Credit Ukraine?

Навряд чи я зможу розкрити питання в повній мірі, адже приєднався до команди у 2014 році. Хоча це навіть символічно, адже компанія святкувала своє 10-річчя в перший рік моєї роботи (сміється).

Ідея створити компанію після успішної роботи представництва Сканія та надання послуг з продуктом – міжнародний лізинг, в принципі, логічна для нашої Корпорації в усьому світі. Більшість клієнтів хочуть отримувати техніку саме «на місці», зареєстровану та доступну на складі, а найголовніше – мати можливість контактувати напряму з локальними представниками в сфері не тільки продажу, але й адміністрування, after-sales, тощо. Думаю саме тому, в 2004 році й було створено ТОВ «Сканія Кредіт Україна».

Наразі, ми надаємо послуги з фінансового та оперативного лізингу українським підприємствам та фінансово-промисловим групам, ФОП та міжнародним компаніям, що ведуть свій бізнес в Україні. Маємо виділений підрозділ, що займається фінансуванням вживаної техніки, а також підрозділ підтримки з питань страхування. Наша основна конкурентна перевага – це передача клієнтові зареєстрованої техніки та повністю готової до експлуатації, без додаткових адміністративних маніпуляцій. Просто купуй та експлуатуй! Ну і не забувай потім оплачувати інвойси (сміється).

Ми – “captive” лізингова компанія, тому основна наша задача – популяризація бренду Scania в Україні через підтримку Дистриб’ютора. Тому ми не конкуруємо в частині інших сегментів з українськими лізинговими компаніями та банками.

Питання 2. Чим запам’ятався перший робочий день у компанії та чи співпали очікування Дмитра Панченка в перший день із реальністю за увесь час своєї діяльності в компанії?

Я приєднався вже маючи досвід роботи в сфері лізингу, тому не пам’ятаю тривалого періоду адаптації, але пам’ятаю що в перший же робочий день я поїхав у відрядження з колегою до Одеси на зустріч із клієнтами (сміється). Загалом кількість клієнтських візитів відрізняло і відрізняє Сканія Кредіт Україна від інших компаній де я працював раніше. Для бізнесу, бути ближче до клієнта – це дуже важливо.

В Сканія люди працюють роками, чи, навіть десятиріччями, тут не здивуєш нікого 3-5 річнім досвідом в одній компанії, тому колеги швидко допомогли зрозуміти основні аспекти роботи та цінності що, в цілому, базуються на морально-етичних принципах ведення бізнесу в усьому цивілізованому світі.

Питання 3. Три головні здобутки Дмитра Панченко за період діяльності в компанії Scania Credit Ukraine?

Я достатньо самовмотивована особистість та отримую задоволення від виконаних результатів, тому у 2015 році, коли мене призначили Директором Компанії, сфокусувався на певних менеджерських зонах відповідальності, що потребували додаткової уваги.
Думаю, що період 2014-2015 років став для усіх кредитуючих установ випробуванням, адже майже всі були на стопі, що стосується нового бізнесу. Ми ж впевнили своїх власників, що Україна – це не завжди стабільний, але важливий актив, де Клієнти потребують підтримки в добрі та складні часи, а тому ми не згортали бізнес. Вдалося стабілізувати та диверсифікувати наш кредитний портфель, що і дало поштовх у 2016 році нарощувати новий бізнес та залучати до співпраці нових контрагентів.

Протягом 2016-2017 років ми суттєво покращили операційні процеси та співпрацю з Дистриб’ютором в таких питаннях як – врегулювання страхових випадків, фінансування по схемі Трейд-ін, зворотній лізинг та почали фінансувати вживану техніку в гривні, тощо.

2018 рік запам’ятається мені першою угодою з продуктом Оперативний лізинг. Для компанії дуже важливо розробляти нові проекти та втілювати їх у життя. Тільки так можливий гармонійний розвиток.
Також, у 2018 році вперше в історії компанії ми відкрили представництво в іншому місті – у Львові, тепер фінансові послуги та консультації можна отримати безпосередньо на місці у Дилера. Це стимулює швидший розвиток бізнесу та робить нас ще ближчими до Клієнта.

Думаю що це і є нашими здобутками. Та найголовніший здобуток – це мотивована команда, що робить цей бізнес можливим і успішним.

Питання 4. П’ять головних здобутків компанії Scania Credit Ukraine за увесь час діяльності?

Тут не до математики (сміється).

Компанія успішна на ринку вже майже 15 років – це найбільший здобуток. Ми дбаємо про наших Клієнтів, а вони повертаються до нас знову і знову. Це важливо, а інше, то операційна діяльність.

Питання 5. Що таке «шведська» модель управління компанією в розумінні Дмитра Панченка та яка роль головного офісу в прийнятті тактичних та стратегічних рішень?

Шведська модель – це як шведська сім’я чи шведский стіл (сміється), неіснуюче поняття для шведів в Швеції. Думаю що цінності Scania на глобальному рівні, та їх дотримання на всіх ринках, де Концерн представлений локальними компаніями – це і є відмінність від інших моделей роботи. Висока довіра до співробітників та бізнес «на місці», відповідно до потреб і аспектів роботи в певній країні світу роблять Концерн успішним вже більше 125 років. Ми це справді цінуємо.

Щодо автономності Компаній на ринках, то головний офіс приділяє достатньо уваги структуруванню бізнесу, процесів і комплаєнсу, що б організації працювали максимально автономно. Авжеж в певних лімітах повноважень, як і в будь-якій інтегрованій системі бізнесу.

Питання 6. На що 100-відсотково може розраховувати поточний або потенційний клієнт Scania Credit Ukraine?

На здорове відношення до його бізнесу. На чесність та довготривалі відносини.

Питання 7. Як характеризується співпраця та взаємодія між імпортером (ред.: Scania Ukraine) та фінансуючою організацією (ред.: Scania Credit Ukraine)?

Ми – одна команда, і це єдине що важливо. Це наша конкурентна перевага. Тому всі проекти, що ми їх реалізуємо – максимально налаштовані відповідно до потреб клієнта, як технічних, так і фінансових. Ціль – максимізувати прибутки бізнесу Клієнта та мінімізувати витрати на експлуатацію автопарку. За останні 5 років нам вдалося досягти багато чого за рахунок командної роботи. Впевнений, що це і є майбутнє Сканії в Україні.

Питання 8. Як проводить позаробочий час колектив Scania Credit Ukraine?

У нас дружня команда і позаробочий час ми відвідуємо різні заходи, ходимо в кіно на «свіжі» фільми, граємо у волейбол, боулінг та просто весело проводимо час. Щорічно влаштовуємо team-building де не просто обговорюємо стратегічні питання та надаємо один одному фідбек, але і відпочиваємо, адже бізнес у стилі «нон-стоп» досить виснажливий.

Іноді приймаємо учать у благодійних забігах та акціях, корпоративно-соціальна відповідальність – важливий аспект у житті будь-якої компанії.

Хотілося б приділяти ще більше уваги цьому питанню.

Питання 9. Хобі або захоплення Дмитра Панченка, та як саме проходить відпочинок поза роботою?

Захоплення це те, що перезавантажує твою нервову систему (сміється). Глобальні корпорації завжди потребують твого втручання чи ти катаєшся на лижах чи подорожуєш містами.

Насправді багато років спорт – єдине, що «провітрює» робочі думки, я надаю перевагу бігу, плаванню, фітнесу, раніше полюбляв бокс. Але він потребує регулярних занять, а ще, для фінансиста – забагато ударів в голову шкідливо, бо можна забути таблицю множення (сміється). У мене син, тому буде цікаво займатися спортом з напарником. (сміється) в майбутньому.

Займаюсь музикою та полюбляю мотоцикли – знову ж таки, хотілося б приділяти хобі більше часу.

Питання 10. Три головні цілі компанії Scania Credit Ukraine на 2019 рік?

Збільшити розмір кредитного портфелю, запровадити нові продукти що їх потребує динамічний ринок фінансових послуг, залучити до співпраці ще більшу кількість Клієнтів та продовжити співпрацю з існуючими.

Контакти:

ТОВ «Сканія Кредіт Україна»