Галас навколо невиконаних фінансових зобов’язань Київського метрополітену перед компанією «Укррослізинг» експерти вважають дещо перебільшеною. За сотню куплених в лізинг вагонів підземка вже повинна з урахуванням штрафних санкцій близько 2 млрд грн. Хоча, як вважає експерт Фонду суспільної безпеки Юрій Гаврилечко, при наявності доброї волі міської влади, ці борги комунального підприємства можна було б вже давно заплатити і забути. Для цього достатньо одного рішення Київради.
«Профіцит київського бюджету за 1 квартал цього року – близько 4 млрд грн за офіційними даними. Профіцитні гроші можна кидати куди-завгодно. Сплатіть борги Київського метрополітену – їх не буде. Не буде боргів, не буде штрафних санкцій – далі підприємство абсолютно спокійно може розвиватися без цієї проблеми», – запропонував варіант вирішення питання Юрій Гаврилечко.
На його думку, таким же чином можна було б вчинити з боргами інших підприємств. Для початку, звичайно, непогано було б провести перевірку їх господарської діяльності та з’ясувати, в яку суму вони обходяться. Але, в будь-якому випадку, навіть після сплати боргів метро, грошей на їх підтримку у міста теж вистачить.
«У нас залишиться ще 2 профіцитних мільярда. Профіцит – це ті гроші, які не розподілені по бюджету, їх отримали понад план. Відповідно, їх можна витратити на що-завгодно», – підкреслив експерт Фонду суспільної безпеки.
Правда, поки що міська влада вирішила піти іншим шляхом. А саме – подали в суд і попросили Раду національної безпеки і оборони визнати підприємство «Укррослізинг» таким, що підпадає під дію санкцій. Тоді, мовляв, гроші йому не повертати не доведеться. Це, на думку Юрія Гаврилечко, теж варіант.
«Визнати можна все, що завгодно. Є різні варіанти вирішення цього завдання. Навіть в математиці не буває єдино вірного рішення: зазвичай, кожна задача має кілька варіантів рішення. Але якщо нічого не робити, тоді ситуація буде ускладнюватися», – попередив експерт.