Інспектори ДАІ будуть вішати на проблемні авто GPS-маячки. Нововведення хочуть запровадити з вересня поточного року. У разі претензії до технічного стану автомобіля інспектор повісить на таке авто електронний браслет. Далі, водій називає свою домашню адресу або адресу СТО і строго зазначеними дорогами їде додому. Там він ремонтує свою машину, після приїжджає в ДАІ, де маячок йому знімають. Такий водій знатиме, що він перебуває під наглядом і не стане їхати у своїх справах на такій машині. Крім того, він буде зацікавлений, щоб швидше зняти свою машину зі стеження. Поки що в Департаменті ДАІ не можуть сказати, хто виготовлятиме такі маячки і скільки коштуватиме їхнє обслуговування.
Кредит на авто цього року обійдеться дорожче, ніж минулого. Автокредитування в Україні переживає не найкращі часи. За оцінками банкірів, обсяги кредитів, виданих у І кварталі 2014 р., скоротилися більш ніж у два рази відносно жовтня-грудня 2013 року. Рекордне падіння показав травень – у порівнянні з тим же місяцем минулого року кількість автокредитів знизилася в десять разів, підрахував директор департаменту автокредитування Кредобанку Олександр Кушлик. «Падіння зумовлене політичною та економічною ситуацією в країні, підвищенням курсу іноземної валюти, від якого залежить вартість автомобілів, зменшенням кількості банків, що кредитують, або зміною їхніх підходів до оцінки клієнтів», – пояснює головний економіст відділу по роботі з автосалонами в UniCredit Bank Діана Рибачук. Але негативний тренд ще не означає повної зупинки. Лізинг та автокредитування в майбутньому утримають свої позиції, упевнений директор Porsche Finance Group Йозеф Граф. Активне автокредитування відновиться тільки через рік-півтора. Цього року за позиками будуть приходити тільки ті, хто гостро потребує зміни автомобіля. Наприклад, таксисти, заробіток яких залежить від транспорту. Термін кредитування практично не змінився – в середньому він становить п’ять-сім років. А вступний внесок зріс з 10 до 30%. Більш вигідні умови банки можуть запропонувати в рамках акцій, розроблених спільно з автодилерами. Такі програми діють для певних марок, що реалізуються в салонах того чи іншого імпортера. Крім платежів по кредиту, банки вимагають від позичальників страхувати заставну машину, свою автогромадянську відповідальність, а іноді і життя. Багато хто вважає страховки прихованою комісією банків, оскільки тарифи в полісах позичальників нерідко вищі від середньоринкових на 1,5 2 п. п. Крім того, комісійну винагороду фінустанові страховик виплачує у вигляді відсотків від суми страховки позичальника. Тому банки зацікавлені в тому, щоб сума не була малою. А високу вартість полісів вони пояснюють бажанням максимально себе захистити від непогашення автокредиту. Тому страхову виплату за договором страхування до моменту остаточного погашення кредиту страховики зобов’язані робити на рахунок банку, а не позичальника.