Ці дані оприлюднила генеральна директорка Асоціації лізингодавців України Марина Масіч під час круглого столу «Чи потрібен в Україні лізинг для населення?», організованого онлайн «Фінансовим клубом».
«В 2019 році банківський лізинг надав у лізинг предмети у 88% випадків корпоративному сектору і лише в 12% – фізичним особам. Але в порівнянні з 2018 роком це суттєве зростання, тому що у 2018-му було лише 5%», – розповіла Марина Масіч.
За її словами, нових автомобілів у лізинг для фізосіб надається всього 5-6% від загального обсягу, а решта 95% «йде в корпоративний сектор».
«Є інший прошарок – автомобілі, що вже були у вжитку. Це майже ще половина обсягу нового автомобільного лізингу, який надається фізичним особам», – розповіла вона.
Учасники лізингового ринку зазначають, що ще до коронакризи спостерігали зростання попиту на недорогі транспортні засоби, в тому числі вживані.
«В нас середній чек – 150-180 тис. за транспортним засобом. За останні роки втричі збільшився попит на техніку, що була у використанні», – розповів директор юридичного департаменту лізингової компанії «Альфа-Лізинг Україна» Ігор Лазоренко.
Є вже пропозиції для ринку, яким може бути оперативний лізинг для фізосіб на декілька днів.
«Взяти авто на три-чотири дні, на місяць. Ця тема дуже актуальна, особливо в Європі. І нам, банкам, потрібно замислитися: можливо, саме тут є той додатковий профіт, який ми не можемо отримати від звичайного фінансового лізингу легкових автомобілів», – розповіла в.о. директора департаменту лізингу Кредобанку Валентина Марченкова.