Банки анонсували вихід на ринок лізингу для фізосіб


Банки, які зараз не надають послуги лізингу фізичним особам, мають плани експансії в цей сегмент.

Про це вони розповіли під час круглого столу «Чи потрібен в Україні лізинг для населення?» , Організованого онлайн «Фінансовим клубом».

«Ми поки не готові до лізингу фізосіб. Два роки працювали з юрособами – з великим і середнім бізнесом. Зараз активно працюємо над автоматизацією, тому що на колінах більше працювати і нарощувати обсяги неможливо. Хочемо зайти в малий бізнес. Для цього набираємо штат в регіонах. А що стосується фізосіб, то це плани 2023-2024 роки », – анонсував начальник управління фінансового лізингу ПУМБ Володимир Руденко.

Банкір стверджує, що зайти на цей ринок зараз їм непросто. «І щоб туди зайти, потрібно дуже ретельно підготуватися, тому що економічно лізинг для фізичної особи не дуже цікавий. Лізинг дорожче кредиту, але лізинг буде цікавий клієнту сервісом: асистанс на дорозі, сезонне зберігання і заміна гуми, сервісне, якісне та швидке обслуговування на СТО », – перерахував переваги Володимир Руденко.

І хоча зараз лізинг для фізосіб в більшій мірі пропонують саме лізингові компанії, банки, розуміючи перспективи і мінімальні ризики продукту, поступово рухаються в цьому напрямку. «ТАСкомбанк планує реалізацію фінансового лізингу« Авто для фізичних осіб »вже в цьому році, – розповів начальник управління лізингових операцій ТАСкомбанку Ігор Гриценко. – У минулому році ми реалізували фінансовий лізинг (для бізнесу. – Ред.) З прив’язкою до іноземної валюти – уклали п’ять договорів на 102 млн грн, а також реалізували лізинг нерухомості на 79,6 млн грн ».

В.о. директора департаменту лізингу Кредобанку Валентина Марченкова каже, що фізособи фактично можуть взяти в лізинг тільки легкові автомобілі, тоді як у бізнесу перелік об’єктів лізингу більше.

«Лізинг нерухомості не настільки розвинений, щоб говорити про лізинг нерухомості для фізосіб. У нас розвинений департамент автокредитування, і ми не хотіли конкурувати з собою, і не запускали лізинг для фізосіб. А в лізинг у нас більше акцент на сільське господарство, спецтехніку і вантажні автомобілі. У нас 60% – це МСБ, а 40% – корпоративні клієнти. Фізичних осіб в лізинг у нас немає, або одиниці », – сказала вона.

Генеральний директор Асоціації лізингодавців України Марина Масіч розповіла, що в 2019 році новий лізинговий бізнес у банків трохи просів і досяг 7,8 млрд грн банківського лізингу.

«При цьому портфель лізингових операцій в банках виріс і досяг 10 млрд. Портфель банківського лізингу зростає на 33%. Це свідчить про те, що це хороше, перспективний напрямок, і він буде наздоганяти небанківський сегмент », – впевнена Марина Масіч.

Сильні позиції лізингових компаній в сегменті послуг для фізосіб стримують амбіції банків.

«Фізособи не беруть великі партії, тому ми зосередилися на корпоративних клієнтах. Якби ми пішли відразу в ринок лізингу автомобілів, який найбільш цікавий фізособам, ми б зіткнулися з сильною конкуренцією », – пояснив Володимир Руденко.