"Моя робота — це постійний виклик, але я завжди радію, коли її багато"

Яніна Пономарьова, перший заступник генерального директора компанії ОТП Лізинг

— Які основні результати роботи компанії за підсумками 2017 р.?

— Рік був дуже динамічним. Ми перевиконали план на 30%, тому є чим пишатися. Був великий потік нових угод та партнерських програм. Нові клієнти — це більша кількість заявок на фінансування, які потрібно було вчасно обробляти та видавати. Перевиконати план вдалось переважно завдяки сільськогосподарському напрямку — це особливість нашої країни.

— Які нові продукти запустила компанія ОТП Лізинг у минулому році?

— Основний напрямок роботи нашої компанії — корпоративний лізинг, сільгосптехніка, вантажні машини, але в 2017 р. ми запустили нову програму “Автофабрика” і відкрили представництва в Харкові, Одесі, Дніпрі та Тернополі. Суть цієї програми — роздрібний продаж невеликої кількості машин (одна — п’ять) в одні руки. Це трохи інший підхід до клієнта, більше дрібних угод, які потрібно дуже швидко відпрацьовувати. Крім “Автофабрики” в нас є подібний продукт для аграріїв. В рамках програми “Агрофабрика” угода укладається дуже швидко під більший аванс і передбачає мінімальний аналіз клієнта. Це не два тижні, коли розглядається кожна стаття балансу, а набагато швидше. Такий підхід можна застосовувати по договорах до 4 млн грн. для автівок і 8 млн грн. — для агро. Ми також відновили фінансування вагонів після доволі тривалої перерви. Це дуже непростий актив для фінансування, і прийняти рішення було не так вже й легко. Однак минулого року ми профінансували лізинг досить великої кількості вагонів. Зараз ми, напевно, єдина лізингова компанія, яка взагалі цим займається.

— Які головні переваги лізингу над банківським кредитуванням?

— Кредитування — це здебільшого “короткі” гроші строком до одного року. Ми пропонуємо фінансування терміном до п’яти років. І я не втомлююся повторювати, що лізинг зручніше. Адже ми купуємо для клієнта техніку, ми реєструємо її, ми супроводжуємо клієнта протягом усього терміну лізингу, страхуємо, отримуємо і передаємо техніку лізингоотримувачу. Крім того, у нас кращі умови на купівлю техніки та авто. Лізинг — це радше комплексний продукт, аніж кредит. До того ж у нас є послуга фліт- менеджменту, коли при фінансуванні автопарків компанія бере на себе заміну автомобіля у разі виникнення поломки або страхового випадку. Ми обслуговуємо автомобілі, міняємо гуму, можемо заправляти — це максимально повний сервіс.

В 2018 р. ОТП Лізинг планує збільшити обсяг профінансованих угод до $170 млн

— Що для вас є запорукою успішної роботи?

— Чесно кажучи, я кожного ранку їду на роботу із задоволенням. Працюю в ОТП Лізинг вже восьмий рік, і, напевно, не було жодного дня, коли я вранці прокидалася з думкою, що їхати сюди не хочеться. Лізинг — це надзвичайно цікава та багатогранна штука. Дякуючи цьому, в мене дуже багато зустрічей з цікавими партнерами, постачальниками, з клієнтами — від маленького сільгоспвиробника, який бере маленький трактор, до величезних корпорацій. Я особисто була і в кар’єрах, і на заводах. Я дуже люблю дивитися, як відбувається виробничий процес. Адже так я бачу живий бізнес, який не зрозумієш сидячи в кабінеті. Найголовніше тут — це просто любити те, чим займаєшся.

— На які показники плануєте вийти поточного року? Які нові продукти маєте намір запустити?

— Якщо минулого року ми профінансували угод на $98 млн, то 2018 р. плануємо збільшити цей показник до $170 млн. У тому числі й завдяки новій програмі фінансування вагонів, оскільки це здебільшого великі суми. Окрім того, авто- та агролізинг продовжують активно зростати.

Насправді проникнення лізингу в українську економіку поки залишається малим, і рости є куди. 50-60% сільгоспвиробників купують техніку власним коштом, не залучаючи ніякого фінансування. Вони і є нашим полем для роботи. Важливо пояснити виробнику, що ці гроші можна витрачати на покупку землі, нового насіння, добрив. А за рахунок наших ресурсів купувати техніку, що набагато зручніше.

Що стосується нових продуктів, то зараз на ринку з’являється багато нових об’єктів фінансування. Серед них електрокари, робота з якими входить в наші найближчі плани. Можна фінансувати IT- та медичну техніку, кораблі. Але український клієнт поки до цього не готовий. Що стосується сфери будівництва, то багато лізингових компаній понесли серйозні втрати на цьому ринку ще до 2012 р., коли відбувся різкий обвал в сфері будівництва. Одним словом, як би ми не намагались урізноманітнитись, все одно основними напрямками діяльності нашої компанії залишаються сільгосптехніка та легкові автомобілі.