У 2016 році намітилося кілька позитивних тенденцій на автомобільному ринку.
З 2014 року продажі нових машин впали до рівня 90-х років. Чому 2016 рік вселяє оптимізм автолюбителям і як його тренди вплинуть на автомобільний ринок у 2017 році?
1. Продажі машин: паростки надії після 2015 року
Генрі Форду приписують фразу: “Краща машина — нова машина!”. Всі автолюбителі погодяться із засновником Ford Motor. Разом з тим, покупка машини багатьом тепер не по кишені. Хоча з січня по листопад 2016 року в Україні продано машин на 39% більше, ніж у 2015 році. Експерти авторинку прогнозують: у 2017 році продажі нових машин збільшаться на 20-35% і досягнуть рівня 70-80 тис. Це дає привід для оптимізму, але навряд чи за пару років продажі досягнуть рівня 2000-х років — 200 тис авто за рік.
У 2016 році справжнє пожвавлення панувало на ринку авто з пробігом. Продажі б/у автомобілів виросли в три рази. Поки менеджери салонів з ностальгією згадують “гладкі” роки, перекупники знову намацали золоту жилу. Після минулого року таке пожвавлення ринку — оптимістичний тренд.
2. Електрокари набирають популярність
У році, що минає, є і цілком позитивні тренди. Як і в цивілізованих країнах, у нас зростають продажі електрокарів. Якщо рахувати “поштучно”, поки обсяги продажів скромні: парк електромобілів протягом 10 місяців поповнився 721 новими та 402 уживаними електрокарами. Цей результат у 2,5 рази більше, ніж у 2015 році (279 нових машин). Популярна модель у наших автомобілістів, як і раніше, — Nissan LEAF.
Зростання продажів електрокарів викликане не тільки віянням моди. Навесні 2016 року законодавці скасували митний акциз для електромобілів. Мабуть, це позитивно вплинуло на продаж. Восени депутати запропонували “звільнити” покупців електрокарів ще й від сплати ПДВ. Якщо буде прийнятий такий закон, роздрібна вартість електричних авто може знизитися до 20%. Подібні заходи були прийняті в Норвегії кілька років тому, і норвежці купили більш ніж 100 тис. автомобілів на електричній тязі.
3. У тренді комфорт та економія часу
Світовий тренд — популярність онлайн-страхування — торкнувся й України. У 2016 році стало зрозуміло, що скоро відбудеться бум продажів полісів в інтернеті. Страхові компанії припускають, що продажі онлайн значно збільшаться, коли можна буде придбати ОСЦПВ у електронному вигляді. Із введенням електронного поліса мільйони автовласників відчують, як зручно купувати страховки в мережі — за 10 хвилин та без візиту в офіс компанії.
Моторне транспортне бюро та Нацкомфінпослуг не встигли завершити цей проект у 2016 році. Це відбудеться не раніше II кварталу 2017. У такому випадку перехід на електронні поліси автоцивілки відбудеться у IV кварталі наступного року. Провідні страхові компанії технічно вже готові до впровадження електронного полісу. Поки що вони продають онлайн стандартні — паперові — поліси автоцивілки. Серед українських компаній кращого результату домоглася “ВУСО”: 10% полісів ОСЦПВ її клієнти замовляють онлайн. При цьому лише 1% полісів наші автомобілісти купують в інтернеті.
У 2016 році в автомобільному світі технології вплинули і на інші звичні речі. Наприклад, київських водіїв порадував додаток Kyiv Parking App для оплати паркування зі смартфона. За допомогою програми Яндекс.Навігатор можна дізнатися, куди заїхати, щоб купити полісом ОСЦПВ за 5 хвилин. Сервіс Uber дозволив автомобілістам спробувати роботу в таксі. Подібні події здаються дрібницями самі по собі. У сукупності вони, як деталі пазла, складаються в загальну картину: автомобільний світ змінюється на краще.