Національний банк розробив та виніс на обговорення додаткові вимоги щодо етичної поведінки під час врегулювання простроченої заборгованості зі споживачами фінпослуг.
НБУ як регулятор здійснює нагляд за додержанням кредитодавцем, новим кредитором та колекторською компанією встановлених законодавством вимог щодо захисту прав споживачів фінпослуг, зокрема вимог щодо взаємодії під час врегулювання простроченої заборгованості.
У разі виявлення практики врегулювання простроченої заборгованості, яка порушує права та законні інтереси споживачів та інших осіб Нацбанк встановлює додаткові вимоги щодо етичної поведінки.
Під час підготовки додаткових вимог НБУ використав результати аналізу звернень споживачів фінпослуг, які містять факти порушення їх прав та вимог українського законодавства.
Метою нового документу є забезпечення відповідального ставлення фінустанов і колекторських компаній до всіх категорій споживачів фінансових послуг, а також запобігання порушенню їх прав під час врегулювання простроченої заборгованості.
Вимоги поширюватимуться на всіх кредитодавців, нових кредиторів та колекторів, які включені до реєстру колекторських компаній.
Детально із запропонованими додатковими вимогами можна ознайомитися в проєкті положення про встановлення додаткових вимог щодо взаємодії із споживачами фінансових послуг та іншими особами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки).
Обговорення вимог триватиме з до 22 грудня 2021 року, за інформацією FinClub.
В Україні цьогоріч вперше на законодавчому рівні почали регулювати поведінку колекторських компаній і фінустанов під час урегулювання простроченої заборгованості за споживчими кредитами.