Асоціація лізингодавців вважає рішення МКМТ щодо введення додаткового спецмита на автомобілі іноземного виробництва, економічно необґрунтованим, прийнятим поспіхом, без суттєвого аналізу наслідків для України.
Надзвичайно важливе рішення, що зачіпає інтереси мільйонів громадян країни, було прийнято кулуарно, без широкого обговорення у суспільстві та без фахових консультацій і розрахунків. В той же час, його запровадження, на думку експертів Асоціації, завдасть шкоди як економіці країни в цілому, так і ринку лізингу зокрема. Адже нововведення невідворотно призведе до суттєвого подорожчання автомобілів і, як наслідок – зменшення обсягів ринку, бо лізингові компанії та їх клієнти будуть змушені переглядати свої плани по закупівлі автомобілів. І це при тому, що частка автотранспорту в лізинговому портфелі України сягає 60%. До того ж доведеться переглядати та вносити корективи до контрактів щодо вже замовлених на сьогодні авто.
Нібито-протекціоністська політика уряду виглядає недолугою стосовно світових екологічних тенденцій – всі розвинені країни стимулюють купівлю автомобілів з інноваційними малолітражними двигунами з низьким обсягом емісії CO2, в той же час, український уряд приймає прямо протилежне рішення і вводить підвищені мита на такі автомобілі в Україні.
Асоціація закликає уряд прислухатися до голосу професійних асоціацій країни, об’єднань споживачів, провідних вітчизняних та зарубіжних експертів, аргументація яких переконливо свідчить про поспішність та необґрунтованість формату прийнятого рішення – підтримка вітчизняного виробника не може реалізовуватись за рахунок додаткового оподаткування споживача та екології країни.