ЧАСТКА ЛІЗИНГУ В КАПІТАЛЬНИХ ІНВЕСТИЦІЯХ В ЕКОНОМІКУ УКРАЇНИ ДОСЯГЛА 8%

Ринок лізингу в  Україні продовжує зростати в після кризовий період, і за останні 5 років частка лізингу в капітальних інвестиціях в економіку України за даними Державної служби статистики і Асоціації «Українське об’єднання лізингодавців» виросла з 1,5% до 8%.

«Такий ріст обумовлений багатьма факторами, серед яких і розвиток самої послуги лізингу з сервісним наповненням, появою спільних лізингових програм від автовиробників і часткове обмеження доступу до кредитних ресурсів на ринку», - розповідає Генеральний директор VAB Лізинг, Людмила Золотарьова.
За даними Асоціації «Українське об’єднання лізингодавців» за 9 місяців 2012 року укладено договорів лізингу, загальною вартістю біля 13 млрд. грн., що на 53% вище аналогічного показника 2011 року. При цьому, починаючи з 2009 року, спостерігається збільшення продажів лізингових послуг практично в 2 рази в порівнянні з попереднім  періодом. Обсяг продажів лізингу по рокам становили: у 2009 р. – 2,5 млрд. грн. (пік падіння в період кризи), у 2010 р. – 5 млрд. грн., у 2011 р. – 11,3 млрд. грн. Автотранспорт продовжує займати найбільшу частку серед об’єктів лізингу, і цей показник вже перевищив 60%. Якщо раніше обсяг продажів легкових автомобілів в лізинг складав не більше 2-3%, то у 2012 році цей показник досяг 6,5%, а сам автопарк лізингових компаній за 2012 рік виріс більше ніж на 34% і перевищив за кількістю 27 тисяч автомобілів.

Важливу роль у збільшенні обсягів продаж відіграють, на наш погляд, спеціальні лізингові програми від автовиробників, в рамках яких клієнт – юридична чи фізична особа отримує умови значно вигідніші, ніж є на ринку. Як правило, партнерами імпортерів в таких програмах стають лізингові компанії, які мають гарно розвинену регіональну мережу, доступ до фінансових ресурсів і досвід реалізації таких проектів. VAB Лізинг стала однією з перших компаній і разом з RCI Financial services Ukraine запустили всеукраїнську програму Renault Leasing. Далі були запущені такі спільні проекти, як «Nissan Leasing», «Citroёn Leasing», «Новий бізнес план від ГАЗ». «Погодьтесь, що 3% річних в гривні, аванс 20% і безвідсоткова розстрочка всіх витрат по реєстрації, сплаті податку до Пенсійного Фонду і страхування на весь договір лізингу – це більше, ніж просто вигідна пропозиція», - розповідає експерт.

Передача в лізинг дорогоцінних об’єктів, таких як рухомі склади і сільськогосподарська техніка, обумовила збільшення у 2012 році середньої вартості угоди практично в 1,5 рази – з 1,03 млн. грн. в 2011 році до 1,5 млн. грн. Відповідно другим по частковому розподілу сегментів є сільськогосподарська техніка, яка займає 14% ринку усіх об’єктів лізингу.

У 2013 році відповідно до заявлених показників росту обсягів продаж найбільшими лізинговими компаніями очікується збільшення не менше, ніж на 15%. Зокрема, продовжиться розвиток спільних програм з виробниками, як в транспортній галузі, так і в інших напрямках. Зусилля партнерів будуть направленні на спрощення процедур і збільшення швидкості отримання техніки в користування. Наприклад, формування принципу «єдиного вікна», при якому Клієнт буде оформляти всі заявки, договори і отримувати техніку безпосередньо у дилера.

Серед лізингових компаній, працюючих в даному сегменті, акцент буде зроблений на розвиток ринку фінансового лізингу для фізичних осіб, а також на оперативний лізинг, в тому числі і коротко- та середньострокову оренду автомобілів для сегмента малого та середнього бізнесу, - підсумовує Людмила Золотарьова.