ЛЮДМИЛА ЗОЛОТАРЬОВА: ЧОМУ ЛІЗИНГ У НАС ПОМІТНО МЕНШ ПОПУЛЯРНИЙ, НІЖ БАНКІВСЬКЕ КРЕДИТУВАННЯ (ДЛЯ ПРИДБАННЯ АВТОМОБІЛЯ, НЕРУХОМОСТІ ТОЩО)?

1. Чому лізинг у нас помітно менш популярний, ніж банківське кредитування (для придбання автомобіля, нерухомості тощо)?

Ризикну припустити, що одна з причин - помітно менша активність у просуванні лізингу протягом ряду років, у порівнянні з банківським кредитуванням (мене, наприклад, мій банк вже втомив пропозиціями різних кредитних програм, які мені абсолютно не цікаві). Якщо так, то чому так?

Перш за все, лізинг відносно новий фінансовий інструмент у відмінності від банківського кредиту, а, відповідно, і менш знайомий, менш популярний серед населення.

Щомісяця ми порівнюємо статистику автопродажів, і кожен раз задаємося питанням, чому ж лізинг менш популярний, ніж кредит (хоча, будемо відверті, з кожним роком задавати собі це питання доводиться все рідше) незважаючи на його ряд переваг.

Перша причина - незнання продукту співробітниками в точках продажів (в автосалонах). Дуже часто менеджер автосалону, боячись отримати від Клієнта питання стосовно лізингу, на який він не зможе відповісти - попросту не пропонує дану послугу. З кредитом все набагато простіше - тут, якщо не кожен громадянин, так майже кожен і сам знає, що таке «кредит». Тому ми систематично проводимо навчання співробітників в точках продажів, і найчастіше залучаємо менеджерів VAB Лізинг для надання пояснень потенційним Клієнтам про те, що лізинг - це не страшний звір, а зручний фінансовий інструмент.

По-друге, ніхто не відміняв так зване «сарафанне радіо», яке свого часу відмінно спрацювало на користь кредиту, але з кожним роком все краще працює і на користь лізингу. Коли Клієнт потребує фінансування, дуже часто він йде в банк, тому що його сусід, кум, брат, сват і т.д. вже брав кредит у цьому Банку. З лізингом трохи складніше - сама послуга не так проста для сприйняття (при цьому на порядок простіше в користуванні), і рівень довіри серед населення до чогось нового завжди невеликий.

По-третє, отримуючи два графіка - Клієнт починає порівнювати суму щомісячних платежів, і відразу ж віддає перевагу кредиту, так як щомісячний платіж у кредитному графіку, дійсно, менше. Але це тільки на перший погляд. І коли взяти до уваги те, що крім щомісячного кредитного платежу у Клієнта виникають обов'язкові платежі по: страхуванню КАСКО, ОСЦПВ, страхуванню життя, обслуговуванню автомобіля, початкові витрати на реєстрацію, оплату в пенсійний фонд і т.д., лізинг - стає не тільки конкурентним продуктом, але і за підсумком більш вигідним, ніж кредит.

2. У яких випадках виявляються переваги лізингу, і які саме? Чи можете навести приклади?

Якщо говорити про переваги лізингу в його європейському значенні - по-перше, це сервіс. Тому переваги лізингу кожен з Вас може оцінити вже з перших хвилин роботи з VAB Лізинг, так як в особі наших менеджерів по лізингу Ви отримуєте не просто продавця, а свого персонального фінансового консультанта.

Укладаючи договір лізингу, Клієнт може наповнити його будь-яким зручним для нього сервісом за своїм бажанням - починаючи від мийки автомобіля, покупки, зберігання або заміни шин, до надання водія, підмінного транспортного засобу та інших послуг лізинговою Компанією. Але варто відзначити, що поки, на жаль, не всі зареєстровані в Україні лізингові Компанії, а їх більше 200, надають послугу лізингу в її європейському розумінні.

По-друге, це мінімальні аванси і ставки - від 0% (по таким спільним програмам VAB Лізинг з автовиробниками, як Citroёn Leasing і Peugeot Leasing), що дозволяє Лизингоодержувачу не виймати з обороту 100% вартості об'єкта лізингу. Клієнт вносить мінімальну бажану суму авансу, а решту грошей може використовувати на розвиток свого бізнесу.

По-третє, Лізингоодержувач не має ніяких додаткових початкових платежів, крім авансу. Так, наприклад, при оформленні авто в кредит, Клієнт сплачує авансовий платіж, страховку, несе витрати на реєстрацію автомобіля, а у лізингу - всі клопоти пов'язані з реєстрацією і страхуванням бере на себе лізингова Компанія, економлячи тим самим час і гроші Лизингоодержувача. Теж відбувається і з оплатою щомісячних платежів.

Лізингова Компанія є корпоративним Клієнтом, як для автосалонів, СТО так і для страхових Компаній, тому Ви можете бути спокійні в частині питання якісного обслуговування свого автомобіля або цілого автопарку, і в частині отримання страхового відшкодування в разі ДТП. Клієнт не витрачатиме свій час на спілкування зі страховими Компаніями, з представниками станцій тех. обслуговування, так як усіма цими питаннями займаються співробітники VAB Лізинг.

Існує ряд переваг і для тих Лізингоодержувачів, у кого сезонний бізнес - лізингова Компанія, підходить лояльно до роботи з Клієнтами, тому є можливість оформлення сезонного графіка лізингових платежів.

Для юридичних осіб - лізингові платежі повністю відносяться на собівартість, і відповідно зменшують оподатковувану базу з податку на прибуток, а ПДВ за лізинговими платежами відшкодовується у повному обсязі, на відміну від відсотків по банківських кредитах.

І це ще не вичерпний список всіх переваг лізингу і найкраще про них можуть розповісти ті, хто вже скористався цією послугою (а це в т.ч. понад 20% всіх співробітників VAB Лізинг), хто зміг не тільки на теорії переконатися в її доступності і комфортності.

3. Багато банків зараз через проблеми з ресурсами не надто зацікавлені у видачі позик, згортають програми кредитування, посилюють вимоги до позичальників і т. д. А що в цьому сенсі відбувається з лізингом?

 

Компанія VAB Лізинг на ринку з 2005 року (15 листопада цього року відзначили 9-річчя), тому ми вже змогли пережити одну з криз, не зупинивши при цьому активну діяльність і сподіваємося, що даний досвід нам сьогодні знадобиться.

Ми, як і раніше, продовжуємо фінансувати, як своїх діючих, так і нових Клієнтів. Динамічно розвиваємо спільні програми з автовиробниками: Renault Leasing, Nissan Leasing, Citroёn Leasing і Peugeot Leasing, умови за якими залишилися колишніми: аванс від 0%, терміни лізингу до 7 років і ставки від 0%. Також зараз продовжує діяти програма «Швидкий лізинг», яка дозволяє оформити договір лізингу без надання фінансової звітності від Лізингоодержувача.

Звичайно ситуація в країні диктує зміну умов на ринку лізингу в частині коригування вимог до Клієнтів, що пов'язано ще і з тим, що почастішали випадки звернення шахраїв в лізингову Компанію.

При оцінці потенційного Клієнта для VAB Лізинг важливе розуміння його бізнесу, фінансового стану. Важливу роль відіграє і ліквідність техніки.

4. Як Ви думаєте, чи буде щось змінюватися в найближчому майбутньому? За яких умов популярність лізингу може зрости?

Якщо ми говоримо про зміну вартості послуги лізингу, то вона прямо пов'язана з вартістю ресурсів на банківському ринку. Поки ми спостерігаємо тенденцію до подорожчання кредитних коштів, а також до їх дефіциту. У такій ситуації складно говорити про перспективи активного розвитку, про зростання популярності даної послуги серед населення, навіть у короткостроковій перспективі.

З урахуванням постійних коливань курсу долара по відношенню до гривні, яка тягне за собою зниження активності Клієнтів, і формування відкладеного попиту, відновлення зростання ринку можна чекати не раніше весни 2015 року.

Якщо ж говорити про необхідні умови для збільшення популярності даної послуги - то, в першу чергу, це стабілізація ситуації на фінансовому ринку України та підтримка з боку держави, в частині сприятливого правового поля.

Експерт - Людмила Золотарьова, Генеральний директор VAB Лізинг.

Інтерв'ю взяв - Костянтин Ряполов, редактор рубрики «Гроші» газети «Сьогодні»

Довідкова інформація

VAB Лізинг зареєстровано в листопаді 2005 року. VAB Лізинг надає послуги фінансового лізингу транспорту (легкових і вантажних автомобілів, автобусів), спецтехніки, а також оперативний лізинг легкових автомобілів, лізингові послуги з сервісом юридичним і фізичним особам. Статутний фонд VAB Лізинг складає 35 350 000 грн.