1. Чому лізинг у нас помітно менш популярний, ніж
банківське кредитування (для придбання автомобіля, нерухомості тощо)?

Ризикну припустити, що одна з причин – помітно менша активність
у просуванні лізингу протягом ряду років, у порівнянні з банківським
кредитуванням (мене, наприклад, мій банк вже втомив пропозиціями різних
кредитних програм, які мені абсолютно не цікаві). Якщо так, то чому так?

Перш за
все, лізинг відносно новий фінансовий інструмент у відмінності від банківського
кредиту, а, відповідно, і менш знайомий, менш популярний серед населення.

Щомісяця
ми порівнюємо статистику автопродажів, і кожен раз задаємося питанням, чому ж
лізинг менш популярний, ніж кредит (хоча, будемо відверті, з кожним роком
задавати собі це питання доводиться все рідше) незважаючи на його ряд переваг.

Перша
причина – незнання продукту співробітниками в точках продажів (в автосалонах).
Дуже часто менеджер автосалону, боячись отримати від Клієнта питання стосовно
лізингу, на який він не зможе відповісти – попросту не пропонує дану послугу. З
кредитом все набагато простіше – тут, якщо не кожен громадянин, так майже кожен
і сам знає, що таке «кредит». Тому ми систематично проводимо навчання
співробітників в точках продажів, і найчастіше залучаємо менеджерів VAB Лізинг
для надання пояснень потенційним Клієнтам про те, що лізинг – це не страшний
звір, а зручний фінансовий інструмент.

По-друге,
ніхто не відміняв так зване «сарафанне радіо», яке свого часу відмінно
спрацювало на користь кредиту, але з кожним роком все краще працює і на користь
лізингу. Коли Клієнт потребує фінансування, дуже часто він йде в банк, тому що
його сусід, кум, брат, сват і т.д. вже брав кредит у цьому Банку. З лізингом
трохи складніше – сама послуга не так проста для сприйняття (при цьому на
порядок простіше в користуванні), і рівень довіри серед населення до чогось
нового завжди невеликий.

По-третє,
отримуючи два графіка – Клієнт починає порівнювати суму щомісячних платежів, і
відразу ж віддає перевагу кредиту, так як щомісячний платіж у кредитному
графіку, дійсно, менше. Але це тільки на перший погляд. І коли взяти до уваги
те, що крім щомісячного кредитного платежу у Клієнта виникають обов’язкові
платежі по: страхуванню КАСКО, ОСЦПВ, страхуванню життя, обслуговуванню
автомобіля, початкові витрати на реєстрацію, оплату в пенсійний фонд і т.д.,
лізинг – стає не тільки конкурентним продуктом, але і за підсумком більш
вигідним, ніж кредит.

2. У яких випадках виявляються переваги лізингу, і які
саме? Чи можете навести приклади?

Якщо
говорити про переваги лізингу в його європейському значенні – по-перше, це
сервіс. Тому переваги лізингу кожен з Вас може оцінити вже з перших хвилин
роботи з VAB Лізинг, так як в особі наших менеджерів по лізингу Ви отримуєте не
просто продавця, а свого персонального фінансового консультанта.

Укладаючи
договір лізингу, Клієнт може наповнити його будь-яким зручним для нього
сервісом за своїм бажанням – починаючи від мийки автомобіля, покупки,
зберігання або заміни шин, до надання водія, підмінного транспортного засобу та
інших послуг лізинговою Компанією. Але варто відзначити, що поки, на жаль, не
всі зареєстровані в Україні лізингові Компанії, а їх більше 200, надають
послугу лізингу в її європейському розумінні.

По-друге,
це мінімальні аванси і ставки – від 0% (по таким спільним програмам VAB Лізинг
з автовиробниками, як Citroёn Leasing і Peugeot Leasing), що дозволяє Лизингоодержувачу
не виймати з обороту 100% вартості об’єкта лізингу. Клієнт вносить мінімальну бажану
суму авансу, а решту грошей може використовувати на розвиток свого бізнесу.

По-третє,
Лізингоодержувач не має ніяких додаткових початкових платежів, крім авансу.
Так, наприклад, при оформленні авто в кредит, Клієнт сплачує авансовий платіж,
страховку, несе витрати на реєстрацію автомобіля, а у лізингу – всі клопоти
пов’язані з реєстрацією і страхуванням бере на себе лізингова Компанія,
економлячи тим самим час і гроші Лизингоодержувача. Теж відбувається і з
оплатою щомісячних платежів.

Лізингова
Компанія є корпоративним Клієнтом, як для автосалонів, СТО так і для страхових
Компаній, тому Ви можете бути спокійні в частині питання якісного
обслуговування свого автомобіля або цілого автопарку, і в частині отримання
страхового відшкодування в разі ДТП. Клієнт не витрачатиме свій час на
спілкування зі страховими Компаніями, з представниками станцій тех.
обслуговування, так як усіма цими питаннями займаються співробітники VAB
Лізинг.

Існує ряд
переваг і для тих Лізингоодержувачів, у кого сезонний бізнес – лізингова
Компанія, підходить лояльно до роботи з Клієнтами, тому є можливість оформлення
сезонного графіка лізингових платежів.

Для
юридичних осіб – лізингові платежі повністю відносяться на собівартість, і
відповідно зменшують оподатковувану базу з податку на прибуток, а ПДВ за
лізинговими платежами відшкодовується у повному обсязі, на відміну від
відсотків по банківських кредитах.

І це ще
не вичерпний список всіх переваг лізингу і найкраще про них можуть розповісти
ті, хто вже скористався цією послугою (а це в т.ч. понад 20% всіх
співробітників VAB Лізинг), хто зміг не тільки на теорії переконатися в її
доступності і комфортності.

3. Багато банків зараз через проблеми з ресурсами не
надто зацікавлені у видачі позик, згортають програми кредитування, посилюють
вимоги до позичальників і т. д. А що в цьому сенсі відбувається з лізингом?

 

Компанія
VAB Лізинг на ринку з 2005 року (15 листопада цього року відзначили 9-річчя),
тому ми вже змогли пережити одну з криз, не зупинивши при цьому активну
діяльність і сподіваємося, що даний досвід нам сьогодні знадобиться.

Ми, як і
раніше, продовжуємо фінансувати, як своїх діючих, так і нових Клієнтів.
Динамічно розвиваємо спільні програми з автовиробниками: Renault Leasing,
Nissan Leasing, Citroёn Leasing і Peugeot Leasing, умови за якими залишилися
колишніми: аванс від 0%, терміни лізингу до 7 років і ставки від 0%. Також
зараз продовжує діяти програма «Швидкий лізинг», яка дозволяє оформити договір
лізингу без надання фінансової звітності від Лізингоодержувача.

Звичайно
ситуація в країні диктує зміну умов на ринку лізингу в частині коригування
вимог до Клієнтів, що пов’язано ще і з тим, що почастішали випадки звернення
шахраїв в лізингову Компанію.

При
оцінці потенційного Клієнта для VAB Лізинг важливе розуміння його бізнесу,
фінансового стану. Важливу роль відіграє і ліквідність техніки.

4. Як Ви думаєте, чи буде щось змінюватися в найближчому
майбутньому? За яких умов популярність лізингу може зрости?

Якщо ми
говоримо про зміну вартості послуги лізингу, то вона прямо пов’язана з вартістю
ресурсів на банківському ринку. Поки ми спостерігаємо тенденцію до подорожчання
кредитних коштів, а також до їх дефіциту. У такій ситуації складно говорити про
перспективи активного розвитку, про зростання популярності даної послуги серед
населення, навіть у короткостроковій перспективі.

З
урахуванням постійних коливань курсу долара по відношенню до гривні, яка тягне
за собою зниження активності Клієнтів, і формування відкладеного попиту,
відновлення зростання ринку можна чекати не раніше весни 2015 року.

Якщо ж
говорити про необхідні умови для збільшення популярності даної послуги – то, в
першу чергу, це стабілізація ситуації на фінансовому ринку України та підтримка
з боку держави, в частині сприятливого правового поля.

Експерт – Людмила Золотарьова, Генеральний директор VAB
Лізинг.

Інтерв’ю взяв – Костянтин Ряполов, редактор рубрики
«Гроші» газети «Сьогодні»

Довідкова
інформація

VAB Лізинг зареєстровано в листопаді 2005
року. VAB Лізинг надає послуги фінансового лізингу транспорту (легкових і
вантажних автомобілів, автобусів), спецтехніки, а також оперативний лізинг
легкових автомобілів, лізингові послуги з сервісом юридичним і фізичним особам.
Статутний фонд VAB Лізинг складає 35 350 000 грн.