Сегмент лізингу виявився найбільш стійким до зовнішніх викликів ринку автофінансування

У першому кварталі 2014 року частка фінансування Porsche Finance Group (PFG) продажів в Україні автомобілів марок Volkswagen, Audi, Seat і Porsche склала 17% від кількості загальних продажів автомобілів компанії «Порше Україна». Це на 6% менше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Найбільш стійким до зовнішніх викликів ринку виявився сегмент лізингу – його зниження в першому кварталі цього року було практично непомітним.

За підсумками роботи PFG у першому кварталі 2014 року частка автомобілів, профінансованих у кредит, склала 9% від кількості загальних продажів в Україні всіх автомобілів марок Volkswagen, Audi, Seat і Porsche. Цей показник на 5% менший порівняно з аналогічним періодом минулого року і на 7% менший порівняно з підсумковою кількістю авто, профінансованих у кредит у 2013 році.

Разом із тим частка автомобілів, профінансованих PFG в першому кварталі 2014 року в лізинг, склала 8%, показавши незначне зниження порівняно з аналогічним періодом минулого року – лише на 1%. У порівнянні ж із показниками 2013 року в цілому зниження склало 2%. Проте сегмент лізингу на українському ринку виявився найбільш стійким серед інших послуг автофінансування: частка автомобілів, проданих у лізинг у першому кварталі 2014 року, склала близько 4,6%, тоді як частка продажів у лізинг за 2013 рік – 5%.

Різниця в падінні сегментів фінансування частково пояснюється різницею в цільовій аудиторії клієнтів. «Для більшості компаній, які користуються послугою оперативного лізингу, вона залишається актуальною за будь-яких політичних та економічних коливань у країні. Найчастіше це міжнародні компанії, які добре знайомі з перевагами лізингу, вони активно працюють та інвестують у бізнес, – каже Йозеф Граф, генеральний директор Porsche Finance Group. – Тоді як сегмент кредитування розрахований в основному на фізичних осіб, котрі зараз обережні у здійсненні значущих покупок. Це підтверджують щомісячні дослідження індексу купівельних настроїв GFK, який, починаючи з листопада минулого року, показує суттєве падіння».

За результатами роботи в першому кварталі поточного року Porsche Finance Group входить до десятки найбільших гравців ринку автокредитування й посідає восьме місце з часткою продажів 4,2%. У 2013 році цей показник (згідно з даними аналітичного відділу «Альфа-Банку») був вищим і становив 7,9%.

У квітні частка фінансування автомобілів PFG залишилася на попередньому рівні і склала близько 16% від загальної кількості продажів автомобілів компанії «Порше Україна».

«Загалом на ринку автомобільного фінансування склалася непроста ситуація. PFG фінансує автомобілі в національній валюті, з прив’язкою до курсу долара, який у першому кварталі зріс практично в півтора рази. Коливання курсу і нестабільна політична ситуація вплинули на купівельну спроможність клієнтів, тому частка автокредитування різко впала, – пояснює Йозеф Граф. – У такій ситуації давати чіткі прогнози щодо подальших тенденцій на ринку не візьметься жоден його гравець. Залишається сподіватися, що надалі ситуація і в країні, і на ринку стабілізується».

EBA