12 фактів про локомотиви Тризуб

В рамках мільярдного контракту в Україну зі США прибули вісім із 30 дизельних локомотивів General Electric – GE TE33A Тризуб. У листопаді Укрзалізниця починає їх експлуатацію на залізничних маршрутах.

НВ наводить 12 фактів про локомотиви, які вже скоро з’являться на українських залізницях.

1. Вартість постачання першої партії локомотивів – $140 млн. 30% цієї вартості Укрзалізниця заплатить авансом, інші 70% виплатить Укрексімбанк, після чого передасть тепловози у лізинг на 15 років. Крім постачання 30 локомотивів, контракт на $1 млрд передбачає модернізацію 75 українських локомотивів і постачання ще 225 американських локомотивів до 2034 року. Доукомплектація тепловозів буде проводитися на Крюківському вагонобудівному заводі.

2. Виробник тепловозів Тризуб – американська GE Transportation – дочірня компанія General Electric, заснована у 1910 році. Компанія випускає пасажирські і вантажні тепловози, залізничне обладнання, а також займається розробкою технологій управління залізничним транспортом. Виручка компанії у 2017 році становила $4,7 млрд. Тепловози GE TE33A Тризуб вона почала виробляти у 2009 році. Назву Тризуб тепловози отримали на честь центрів громадського життя українців, які працювали в Пенсильванії у середині XX століття.

3. Довжина тепловоза – 21,8 метра, ширина – 3,1 метра, висота – 4,8 метра, вага – 144 тонни.

4. Тепловоз оснащений V-подібним 12-циліндровим двигуном потужністю 4500 кінських сил, він розташований у його центральній частині. Максимальна швидкість локомотива – 120 км/год, об’єм паливного бака Тризуба – 9000 літрів, запас піску – 1000 літрів, запас води – 1306 літрів.

5. Температурний діапазон нормальної роботи тепловоза – від -50 градусів Цельсія до +40 градусів Цельсія. Гарантійний термін експлуатації локомотивів – 40 років.

6. Діаметр коліс – 110 см, осьова формула 3×3.

7. Локомотив обладнаний високоміцним лобовим склом з електропідігрівом і дзеркалами заднього виду з електропідігрівом та дистанційним керуванням.

8. Кабіни машиніста у задній та передній частинах тепловоза оснащені шумоізоляцією, системою клімат-контролю, холодильником, плиткою для підігріву їжі, санвузлом.

9. Пульт керування контролює і відображає стан обладнання та експлуатаційних параметрів локомотива, здійснює самодіагностику систем та інформує машиніста про несправності.

10. У тепловозі є система автоматичного виявлення пожежі та пожежогасіння.

11. У локомотиві – 10% українських комплектуючих – елементи кабіни і корпусу, а також сигнальна і радіосистеми.

12. Порівняно з локомотивами, що експлуатуються сьогодні, Тризуб витрачає палива на 25-35% менше, мастильних матеріалів – на 50-80% менше і здійснює на 40% менше шкідливих викидів в атмосферу. Його необхідно обслуговувати раз на 90 днів – це у 30 разів рідше, ніж частота обслуговування у локомотивів, що експлуатуються зараз.